Provade tävla med cumpan i dressyr i helgen, det gick faktiskt bra trots att vi fick till fel galopp och han slog över till galopp från ökad trav. Han är inte stark nog än för detta men det verkade som domaren gillade honom, dom sa -fin häst med fina gångarter och rör sig bra, takt mässigt. Vi fick 60 %, ganska bra ändå. Vi hade fått till mer om det inte vore dessa missar som vi gjorde. Jag är Jätte nöjd över hans insats, första dressyr tävling han var på och han var cool brydde inte alls om vita staket eller omgivningen.  Som jag trodde han skulle göra eftersom vi inte tränat på det eller ridit programmet så mycket. Gjorde det bara några gånger innan start, vilken kille! 
Det var mest för skojs skull och jag åkte för att träna på att tävla. Hade jag velat få placering eller bra poäng hade jag gjort bättre förutsättningar som träna mer innan och åka mer ut och träna på en riktig dressyr bana med vita staket osv men som sagt tar jag inte detta allvarligt ännu. Jag ser det mer som en bit av utbildnings skala, bra för hästen att få prova på fler saker än bara hoppning. "Dressyren är ju egentligen en viktig grund till allt" 

Kommentera

Publiceras ej