Testade baby pelham på Touch, hoppades på typ samma resultat som jag fick på cumpan. Han fungerar otroligt bra på det. De är ungefär likadan av sig förutom Touch har mer nerver. Han fungerar absolut Inte på tre delat han får panik, han vill ha det stilla och lugnt i munnen så jag rider bara m rakt bett på honom, ibland m två delat men inte så bra med det heller. Jag skulle vilja hitta något Bett att variera med. 

Gummi pelham är ju rakt tänkte kanske det skulle fungera, och jag kanske får mer ihop honom.
Lotta Björe föreslog ju det till cumpan och Touch. Jag tänkte direkt ok t cumpan men var osäker på Touch jag visste att han var känslig i munnen. 

Men det skadar ju inte att testa sig fram.

Provade det på Touch, glöm det sa han. Studsade och stressade upp sig, trots att jag försökte knappt ta tyglarna nåt. Panik fick han. 

Rakt bett är enda som fungerat, jag har det på nästan alla hästar här fungerar bra med min ridning och dom trivs jätte bra på det. Visst växlar jag ibland m andra bett för omväxlings skull i munnen och vad för Ridning jag gör med dom för dagen tex skog eller dressyr. Detsamma med nosgrimmor har typ olika träna per häst så de får varierande "belastning" 


Cumpan

Kommentera

Publiceras ej