Under ridläger veckan passade vi på att ta in en häst massör och akupunktur som höll teori, jätte intressant! Så tog hon Touch, han var något låst i höfterna, si leden. Hon lyckades redan lösa upp det under dagen. Man kunde se skillnaden. Jätte bra! Och sen tog vi goldie, hon var fin. Sen visade även hon akupunktur på cumpan, han var lite stel om bogen så det löstes upp efter nålarna även här såg man skillnaden! 

Dock ridmässigt kände jag inte skillnad men det kändes bra ändå och det  gör nog skillnaden i längden sen. Om man tar in massör eller kiropraktor regelbundet tror jag att de gör underverk, som på människor. De blir ju ofta "friska" eller håller sig frisk från belastning skador. Jag går ju till naparat för min onda rygg, axlarna och nacke. Det har gett resultat! Så tror jag att det också gör med hästarna om man tar in rätt och kunnig person. 

Många tar in dom efter skadan som uppstått och har varit hos veterinären med hästen men man kan faktiskt också ha dom som i förebyggande syfte. 

Här ser ni cumpan med  akupunktur nålar :)






Kommentera

Publiceras ej