Igår kväll bar det av till banhoppnings träning för Lennart i Karlslund.
Jag tog Jacky eftersom vi skulle hoppa ca 120 bana. Det är första gången för mig att träna för honom.

Han var verkligen bra! Jag fick några nya saker att tänka på, jätte spännande att få nya kommenterar.

Jacky skötte sig exemplariskt och hoppade super. Men stark mot slutet, så Lennart tyckte jag kunde prova remontgrimna nästa gång så blir det bra.

Han sa till mig att det är hopphäst jag sitter på så jag får inte rida med sätet som med dressyrhästar. Jag skulle koppla av med knäna och använda fötterna så blir benen starkare.

Jag fick hemläxa att träna övergångar mellan galopp och skritt i lättsits.

Lennart kommer ofta till Örebro så jag garanterar att jag kommer att träna för honom igen.

Kommentera

Publiceras ej