Tog med 2 hästar dit: Goldie och Jacky.

Goldie fick starta 80 och 90. Hon kändes inte bra på framridningen lyssnade inte på mina skänklar och ville typ inte fram Jag började bli orolig om hon är sjuk eller nåt.. Hon var mer "lat" än vanligt. Men jag tror det är för att det var så mycket omkring så hon blev lite distraherad.


Det var väldigt många som kom så till slut fick Kumla ridklubb stoppa efteranmälningar och omstarter.

´Goldie hoppade fint ändå på framhoppningen. Inne på banan piggnade hon till. Hoppade felfritt!
Britt tyckte vi var jätte bra att hon var framme och fin. Mycket bättre än på sista träningen. 

90 gick också jätte bra! men ett pet fick vi. jag satte på sporrar oj vad pigg och frame hon blev..
har aldirg använt det på henne förut. Men den här gången var det mycket lättare reglera henne och hon hoppade jätte fint!

Jag är jätte nöjd med hennes utveckling på kort tid!

Sen skulle jag starta jacky, klädde på henne men upptäckte när jag skulle sätta på bakskydden, att hon blödde ganska mycket på sidan om låret, hasen.. fan! hon hade trampat på sig. Hon brukar "trampa" inne i vagnen när hon blir ensam.
dumt nog hade jag också som bara stallbandage skydd på, i vanliga fall har hon rejäla transport skydd.. suck sur på mig själv!  Men såret var inte djupt eller nåt. tur i oturen. 

Film på Goldies ritt kan komma strax.




3 kommentarer

Louise-hästblogg

30 Aug 2011 13:45

Snygg bild!



Trist men Jacky... men är väll sånt som händer... tur att det inte var värre :)

Rebecka'

30 Aug 2011 14:00

Fin & sjukt bra blogg! :) i like it'

Sofia - Mode, foto & personligt

30 Aug 2011 14:06

Var gärna med och tävla om en valfri vara från erikasgarderob.se här: http://smnmode.blogg.se/2011/august/tavling-vinn-valfri-vara-fran-erikasgardero.html#comment

Kommentera

Publiceras ej