Flesta hästarna har liksom vintervila nu så det händer inget speciellt.. därför inget flitigt bloggande här.

Äldre hästarna (Patron "Älgen" och Jacky försöker jag hålla lite igång, varvar med lugna uteritter, lätta arbeten i ridhuset ibland.

Goda nyheter är att Gina är frisk, får sättas igång. Jag ska försöka sätta igång alla pållar Efter all jul kaos och ledigheterna.

Goldie; Henne inhoppade jag uppsutten "precis" innan hon fick vintervila. Det gick super. T.o.m i höstas höll jag med att löshoppa henne, hon har aldrig gjort det förut. Lite senttagen kan man säga men ingen brådska.

Baronese: Går bra, snäll. Men hon är "ryttarskygg" så man måste arbeta med henne försiktig. Pga att hon är ryttarskygg det är för att en tant som provred henne innan mig... Baronese hoppade till så tanten föll bakåt bakom sadeln och tog med tyglarna.. Så ni kan förstå hur läskig och ont det gjorde.
Vilket betyder att hon kan plötsligt bli rädd när hon känner sig obekväm... och börja rusa. Jag får väl bara försöka första hand släppa fram tyglarna, sen bryta av till halt.

Silver; 3 år gammal. Rids lätta pass. Inget krävande arbete. Jag hoppade honom lite innan vintervilan. Gick superbra! Pigg kuse=) snäll rida ut med. Men hittar gärna på busigheter utöver ridningen.

Tommy: hantering pch inridning pågår.. en problemhäst men snäll. Blir lätt nervös så det får bli en långsam process med honom. "En sak i taget"

Merlin; Rullar på som vanligt.. lite vintervila för honom nu med. Emma och Julia motionerar honom. Jag red honom faktiskt för nån vecka sen. Åh han minns mig och dansar fram. Merlin, jag haft honom 12 år. Och han är 17 år nu... lika pigg och känslig ska ni veta =)















3 kommentarer

Julia

19 Dec 2010 20:28

Du och Merlin är oslagbara!

Jenny

19 Dec 2010 20:32

hehe

Julia

26 Dec 2010 20:09

Sant ju, helt sjukt hur fint han går med dig... så underbart att se! han e så lugn och fin med dig!! skulle vilja se ett hopp pass med er två ;)

Kommentera

Publiceras ej