Tänkte göra en sammanfattning  av året 2014 av hästarna.
Det har hänt en hel del det här året.. 

Jag måste säga att det här året har varit mycket framgångsrikt både i vår utveckling och även i resultat. Jag har nästan nått alla mål som jag ville med alla hästarna. 
jag tycker det har blivit ett riktgt bra år eftersom Många hästarna har gått flertal felfria rundor eller blivit placerade.
Och även jag som ryttare har utvecklats mycket det här året. Jag har lärt mig mycket det här året och vi har tagit ett stort steg i utvecklingen det känns jätte bra. Det är också till stor del tack vare att jag fått större möjligheterna som jag har nytta av och vi har satsat mycket på att åka på bra tävlingar, meetingar och träningar. Det är nog dessa små sakerna som gjort att vi fick ett bra år.. därifrån kommer ju även bra resultat. 

Jag har bl.a. också  i år börjat tränat för flera nya tränare,  Både i hoppning och dressyr. De känns bra för vår utveckling. 

Hästarna :

Baronese, med henne har det inte hänt mycket pga hennes skada (hovbens fraktur) i början av året.  är nu helt igång och ska börja prova hoppa efter nyår

Goldie, med henne har jag varit försiktig och försökt få henne att gå avslappnat runt på tävlingarna. Det har jag nog lyckas med ganska bra. Många placeringar, felfria rundor i 110 sen blev det även debut 120 inomhus i slutet av hösten. 

Cumpan, från en blyg kille som har växt upp mycket,  vi fick till många fina felfria rundor, debuterade även några nationella tävlingar med goda resultat! Även startat i LB med över 65 %

Oddy, han är den som har utvecklats mest av alla i år. Från ingenting, i början av våren och det slutade med nationell tävling och var felfri i sin debut i grevegården 2a kval för 5 åringar.  Vi kom tyvärr inte med på final pga vi var inte felfri i 1a kvalet. 

Touch, han har utvecklats också enormt under det här året. Från valpig som inte hade koll på sina ben till en stjärna (för mig) Han har växt till sig och gått som en raket, debuterade även 120 och 125 nationellt med placeringar! 

Jacky och Gina fått varsin son under våren! 
 charmeur e. Heartbeat. Och yesterline e. Aerline h.

Hoppas verkligen att det fortsätter så Här då är det ju otroligt roligt och spännande! och att se vart vi hamnar till nästa år, om allt går bra och inga skador eller så. Och att det fortsätter utvecklas så mycket som vi gjort i år så jag är förväntnings full! Har redan börjat kika på tävlingar för år 2015 och småningom planerar in det. 

Funderar på att skriva ner mina mål med dom till 2015.. Tänkte skriva för varje häst. Vill ni läsa om det? 






































Kommentera

Publiceras ej