Oddy, cumpan och Touch åkte med. Helgen gick faktiskt inte bra som jag förväntat mig.. Tyvärr  var bommarna inte på min sida hela helgen. Känns jätte tråkigt när jag vet att hästarna kan presentera mycket bättre än så. Jag är ledsen.. 
Men Med tanke på varför att det blev så här förstår jag ändå eftersom Unghästarna inte har varit ute på sån här stor tävling och på meeting (sova borta) förut och de är inte vana vid nationella tävlingar så jag borde nog vara ändå ganska nöjd över helgen. Hästarna har hoppat väl och varit jätte fina att rida på, vi kom runt varje runda med några nedslag på varje häst. Dock första dagen regnade det så mycket att de flyttade in till ridhuset vilket var dåliga förutsättningar för mina hästar då de inte varit inne och hoppat sedan i mars. De var spända och cumpan ville inte vara med på första dagen. Han blev bättre och bättre med tiden vi var där. 
Han är nog "omtumlad" av miljön och tappade lätt fokus för han tyckte om att kolla på omgivningen.. Det utanför hindret var mer instressant. Det var jag inte heller förberedd på, det är lätt "luras"  av honom när han är lugn och ganska cool
 av sig men man måste vara på och vara ett steg före honom.. Man lär sig och får nya erfarenheter efter varje tävling.. 
Touch var jätte fin mjuk och lydig hela helgen men benen var inte med hela tiden tyvärr..Tråkigt.

Helgens stjärna var förstås oddy, han gjorde jätte bra ifrån sig varje dag trots det är hans första stora tävling. Han var felfri i sitt andra kval. Men räckte tyvärr inte till final.

Touch

Cumpan 


Oddy


Fin goodie bag ;) 



På promenad 



Kommentera

Publiceras ej