Det var längesedan jag skrev något här, det har varit mycket hela tiden och jag har alltid många bollar i luften som jag försöker plocka ner varje dag.. =) dock är blogg bollen kvar i luften, tyvärr måste jag ofta priotera bort bloggen. Jag ska försöka skriva sammanfattning då och då vad som hänt här på Stall Ekeby.

Det går bra med hästarna.

Med unghästarna rullar det på bra. Jag har börjat hänga på Cumpan, han tar det bra. Cool kille!
Oddy fortsätter jag med sadling- träning och longering. Han bockar väldigt gärna i tid och otid ;) En riktig vilding!

Gina och jag åkte förra helgen på årets första meeting i Norrköping, gräsbana. Tyvärr hoppade hon inte lika bra som hon gjorde i Örsta. Hon kändes inte 100 % så jag krävde nästan ingenting utan åkte mest.
Blev några ner i 110 så jag bytte från 120 till 1m på söndagen. Dock där gick det mycket bätte vi var 4 + 0 ;) alltså jag trodde jag var felfri i grunden så jag fortsatte rida till omhoppning var även felfri där men sen fick jag veta att jag hade ett pet i grunden. satan! =)

Banan var inte heller världens bästa byggd, På lördagen gick det inte bra för många.. den som vann 110 hade 0 + 4 sen den som kom tvåa och trea hade 4 fel i grunden... sen 8 fel, 12, 16 fel.. 8 st var ute..svår bana?? Hade Gina bara rivit 1 eller 2 hinder hade vi blivit placerade. Ingen gick felfritt i avd b heller.. den bästa hade 8 fel. :-S

Sen har jag också åkt iväg och tränat terräng med Patron, 1a gången i hans liv! Wow vad han hoppade!
Lätt att rida honom an till hinderna. Han var väldigt fin! Jätte roligt! Samtidigt hade TUR ordnat clinic för Lousie Narthorst samma kväll, som jag missade :( lite synd. Vore roligt lyssna på henne. 

Dagen efter förra tis hopptränade jag också Goldie , hon gick riktigt fint. 

Idag åkte jag och Touch på vårt 1a dressyrträning, jag fick mycket beröm för min ridning och Touch var kanon! Fina steg och rytm. Så det är bara att fortsätta med det jag gör. 

Nu blir det två lugna helger framöver, skönt! men mycket ridning blir det ändå. =)




Blogg.se dummar sig! det har inte fungerat på länge att lägga upp bilder =(



 



Kommentera

Publiceras ej