Idag provade jag tränset!  
Har sneglat efter ett sån. Men priset känns för högt att bara klicka hem det bara för att en del säger att tränset är bra. ;)

För att ge det en rättvis bild provade jag idag och det kändes inte stor skillnad. Inte någon wow känsla fick jag. 

Men det känns som jag får något "rundare" form på hästen med det, mer kontakt. 

Det kan också vara att hästarna har en bra dag idag inte säkert att det är pga tränset. 

Det är mycket lik design som micklem tränset. Tror också lite på att jag inte märkte något skillnad pga jag har micklem tränset, det känns som att de ger "samma" effekt. 

Dock ruskade hästen ibland som de inte brukar göra i vanliga fall, kanske för att den är irriterad på stora nack remmen som sägs inte ska trycka på känsliga områden men den log på största del på nacken och huvudet mellan öronen. 

Dom är ju vana att inte ha "något på huvudet". Kanske ska den inte ligga på den men det gick inte få den ligga mer bakom huvudet, nacken. 

Lädret känns mjuk. Lite för mjuk med längre användning, att vara i min smak. 

Kanske inte värt köpa den 2249:- tycker jag. Om jag hittar något beg så kan jag kanske tänka mig slå till.

Dock i början var jag inte så förjust i utseende på tränset. 
Men jag känner ändå att jag tycker dom är snygg men "på ful sätt", liksom ful snygg. 

Kanske bara för att det är många som har den nu och jag börjar vänja mig haha


Ps of sweden Träns Jump Off Revolution

Kommentera

Publiceras ej