Den här listan med hästarna och mina mål till 2013 skrev jag innan nyårskiftet 2013 och Jag har kopierat hit dom och så tänkte jag skriva in resultat/ svar där under om jag nått målet eller om det blev förändringar. 

-Gina, hon har utvecklats väldigt mycket under år 2012 efter diagnosen spatt hos strömholm vintern 2011. Förvånansvärt förvandlades hon mycket efter behandlingen Och gett resultat på träningar. 
Spatten stoppade oss ofta innan, vi kom ingenstans..Så nu kunde vi behandla henne rätt och jag rida henne på ett bra sätt medveten av hennes sjukdom. 
Stärka henne mer med markarbetet och hoppa stadigt 120 och om allt går bra ska vi debutera 130 i sommar.
Resultat : vi hann bara rida några fina 120 rundor med några nedslag men hon hoppade väldigt fint. Kände att styrkan inte fanns där än till 130 (det ansvaret ligger hos mig att jag inte tränade mer med stryka) istället beslutade vi att betäcka henne med aerline h. Får förhoppningsvis föl i april månad 2014. 

-Goldie, ska försöka starta LB dressyr med henne nån gång i vår och även debutera 110. Ev 120 i sensommar/hösten. 
Resultat: någon dressyr tävling blev det inte, men flera felfria 1m rundor blev det innan hon fick lårkaka (muskelskada på låren) sen har jag tagit det lugnt med henne och siktar istället på 2014. 

Baronese, debutera LA dressyr och 110 och ev 120 vid utomhussäsong till våren. 
Resultat: ingen dressyr tävling här heller pga tiden har inte räckt till för att satsa på båda. Några bra 110 rundor har vi fått men behöver bygga henne mer inför 120 så jag debuterade inte henne 120 det här året. 

Touch, starta honom 90 och 1m till våren och sen får vi se hur han går och vi utvecklas ifrån det. ev 110 till hösten. 
Resultat: felfria rundor upp 1m och debuterade 110 redan på våren med ett nedslag. 

Cumpan, hoppa in till tidig vår och ev starta 90 i vår/sommar. Ev 1 m. Kanske försöka kvala till breeders eller "4år testet". 
Resultat: felfria rundor upp till 1m men breeders dagar krockade med vår smekmånad. Så jag kvalade de aldrig till breeders. 

Oddy fortsätta med inridningen och det får ta den tid han behöver.
Resultat: inriden och inhoppad. Går i stadig form och hoppar 90 cm bana. 

Silver, om Han är kvar så ska jag debutera LA och MSV till vår/sommar. 
Resultat: han såldes i februari så jag hann aldrig debutera la. 

Cloud, hoppa stadigt LB och ev deb LA och LB/LA dressyr. 
Resultat: felfria rundor upp till LB varav en av dom vinst! 

Jacky, betäckas till vår, runt april. Hingstval har jag inte bestämt mig ännu.. Jätte svårt! Det finns så många fina hingstar att välja bland. Men jag har iallafall några som jag är intresserad av.

Hennes enda avkomma e. Cardento finns i USA nu hos nån landslags ryttare, på väg in till världscup -nivå, inte illa det. 
Resultat: hon betäcktes med heartbeat e. Heartbreaker. Fölet beräknas komma början av april. 

Patron, i dagsläget är det svårt att se pga hans skada. Men jag hoppas han blir helt återställd inom ett halv år. Annars var det tänkt försöka få 65-70% LB dressyr och debutera LA under 2013. 
Resultat: han är helt bra nu igen men inga tävlingar ännu utan vi har bara fokuserat på träning och hållbarheten. 

Merlin får ta det lugnt och "halv pensioneras" ;) 
Resultat: han har tagit det lugnt går ett par gånger i veckan som lektion häst. 

1 kommentarer

Elin

31 Dec 2013 10:08

Kul att utvärdera sina mål :) Tycker du har lyckats bra!

Kommentera

Publiceras ej