Idag jobbade jag med bommar och lite styrketräning på de flesta hästarna, alla skötte sig exemplariskt!
Jag hade två galopp bommar med 18 m mellan, där jag skulle växla x antal språng, jag jobbade mellan 5 -7 galoppsprång.

Touch och baronese jobbade jag mest med 5-6 eftersom de är stora och inte är tillräckligt starka än. Goldie klarade 7 galant, lite fusk tycker jag eftersom hon har kort galopp istället jobbade jag mer på 5 då har hon lite svårare att länga galoppen. Jag försöker ofta jobba med det motsatsen den hästen kan/vill.

Cumpan var busig idag och testade lite, jag satt kvar hela passet. Hade inte planerat att galoppera idag men han gjorde det ändå så jag fick smaka på hans galopp idag, vad stor rund uppförsbacke galopp han har, ska bli spännande med det.
Vi provade skritta över bommar idag det var inga problem han klev över dem snällt.

Kommentera

Publiceras ej