Hello
I m Back!
 
Mycket har redan hunnit hända sen jag satte igång ordentligt igen efter två Ridläger och "sommarlov". Nu är lektionerna för mig igång igen, det är bara anmäla sig. Finns lediga platser på måndagar och torsdagar.
 
har åkt iväg varje tisdag nu och hopptränat hästarna. Alla har gått bra! Mest imponrenade var Touch han är tittigt av sig men han tittade ingenting på hinderna hoppade allt väl och felfritt! Och vi provade på studs och serier han tog det väldigt lätt och bra, kulkul!
 
Med dom övriga hästarna rullar det på bra med. Jag har hunnit tävla lite. Goldie gick felfritt 90 och Baronesse 1m hon rev 2 på kombinationen, vi har inte tränat på det, så hon var ändå väldigt duktig som hoppade genom men hon var för lång jag hann inte ta tillbaka henne därav rivningarna. Annars hoppade hon fint.
 
 
Unghästarna har mognat mycket. Oddy´s "sadeltvång" är nästan borta och han har börjat visa sitt förtroende óch tillit för mig. Följer mig snällt och lär sig gärna. Visst han kan fortrfarande busa rejält ibland ;-) Men snart är han nog redo att börja hängas på.
 
Cumpan har vi släppt nevelsträngen jag har börjat rida honom själv runt. Snäll kille! =)
 
 
 
Det känns som att det varit en bra start på hösten! Och hoppas det håller sig framöver och hästarna fortsätter prestera.
 

Kommentera

Publiceras ej